דולפין ביער – גיליון 1

"הפעולה היא המטרה"

או על מה שבין מזרח ומערב

עמי פייצביץ', ללא כותרת, 2006, צבעי מים על נייר, 50*35 ס"מ, אוסף האמן.
עמי פייצביץ', ללא כותרת, 2006, צבעי מים על נייר, 50*35 ס"מ, אוסף האמן.

פרויקט מיוחד עם עמי פייצ'ביץ'

בסדרת תמונות חדשה שיצר עמי פייצ'ביץ' במיוחד למגזין, מציג פייצ'ביץ', שאינו מצליח להזדהות עם ייצוגי המציאות הפנטסטיים שאנו מופצצים בהם, חוליה נוספת בניסיונו לכונן ייצוגי מציאות הולמים, באמצעות חיבורים אמנותיים בלתי צפויים.

בשיחה עם ים המאירי, הוא מתאר את דרכו האמנותית ואת התחבטויותיו האמנותיות והאישיות, שמשקפות לא רק את לבטיו שלו, אלא אולי גם את לבטיו של דור שלם.

לראיון המלא

פרויקט האוצרים

להבדיל מעולם הספרות, שבו העורכים נושאים בתפקיד הצגת היצירות, בצד יצירה של שיח עליהן או מתן במה לשיח כזה, בעולם האמנות, עורכי כתבי-העת אחראים בעיקר לשיח על היצירות ואילו האחראים, לרוב, לחשיפת היצירות לקהל הרחב ולאופן הצגתן הם האוצרים או הגלריסטים.

התוויית מרחב הפעולה, ככל שמדובר באמנות, אם כן, תלויה בהלך רוחם של אלה.

בחרנו להפנות שאלון זהה, עם הרחבות/השמטות מתבקשות, לאוצרים בולטים בסצנת האמנות הישראלית של היום, לא רק כדי למפות את פועלם אלא גם כדי לעמוד על פרקטיקות העבודה שהם מאמצים וגם, על קצה המזלג, על תחנות התרבות ועל המטען האמנותי שלהם.

אנחנו מקווים שתמונות המצב שיעלו מהשאלונים השונים ישתלבו לכדי תצריף רחב שיאפשר לנו לעמוד על 'רוח הזמן' (Zeitgeist) באמנות הישראלית העכשווית.

בחרנו לפתוח עם שני אוצרים צעירים, נמרצים וכבר רבי-פעלים, שפעילותם נושקת רבות לתחום החברתי, היקר לליבנו.

מעין שלף

פסיכולוגיה, מדע ופילוסופיה

האישה שמאחורי התערוכות המדוברות 'רשות הרבים' ו'סדוקציה', שלאחרונה נתמנתה לאוצרת גלריה 'קו 16'.

יהושע סימון

אספרגוסים, מנגולד ואפונה סינית

איש האקדמיה החופשית, מעורכי כתב-העת 'מעין', שאצר לאחרונה את התערוכה 'דורון' – על הקשר שבין אמנות ותנאי העסקה בישראל.